Pro většinu lidí je součástí vysněné práce i skvělý kolektiv. Vidina, že přijdete do zaměstnání, kde Vás kolegové nejen respektují, ale i mají rádi, je pro většinu zaměstnanců nemyslitelná. Natož mít kolegy, s nimiž se stýkáte i mimo pracoviště. Někteří lidé sice oddělují pracovní život od toho soukromého, ale každý se shodne, že chce mít příjemné pracovní prostředí. Občas však můžete narazit na spolupracovníky, se kterými jste si nejen nesedli, ale které dokonce přímo nemáte rádi. Jak na to?
Pokud se v práci setkáte s osobou, která bez problémů lže, buďte na pozoru. Může Vám svým chováním dosti zavařit. Jestliže dělá problémy Vám i Vašim kolegům, je důležité toto chování prokázat. V případě řešení nějaké problematiky, využívejte ke komunikaci e-mailovou korespondenci. Díky tomu budete mít důkazy ve svůj prospěch, a většinou dokonce znemožníte dané osobě si vymýšlet.
Občas je důvod, proč se Vám spolupracovník nelíbí, naprosto jednoduchý. Například má stejně špatné návyky jako Vy, ale když jsou použity proti Vám, tak se Vám to již nelíbí. Zamyslete se sami nad sebou: Není problém ve Vás? Pokud se Vás kolega zeptá, zda zvládnete odevzdat práci načas, možná není protivný, ale vy jste dokončil práci až 1 měsíc po termínu. Pak stačí pouze zlepšit své chování.
Jestliže máte spolupracovníka, který je neustále ve špatně náladě a díky tomu i protivný, možnou příčinou je například ošklivý rozvod nebo špatné události v životě. V takovém to případě se vyplatí si o něm zjistit co nejvíce, abyste věděli, co způsobuje jeho podrážděnost. Může Vám to pomoci se dívat na člověka jiným pohledem a zlepšit tak vztahy.
Ve škole Vám učitelé říkali, že se musíte kamarádit s každým. Když jste to zvládli v 7, proč ne v 37? Nemusíte být nejlepší přátelé, stačí, abyste k sobě byli zdvořilý a po celou dobu se chovali mile a profesionálně.
Pokušení pomlouvat spolupracovníka, kterého nemáte rádi je obrovské. Vždyť je zábava sedět a řešit jak ošklivě se dnes Lucie oblékla nebo jak špatně si ostříhala vlasy. Zamyslete se: k čemu je to dobré? Pomůže Vám to ve vztahu s Lucií? Stane se díky tomu silnějším kandidátem na lepší pracovní pozici? Ne! Nepomlouvejte, nestěžujte si, jednoduše buďte milý.
Pokud Vám spolupracovník způsobuje opravdové problémy, řekněte to nadřízenému. Zeptejte se personalisty na tipy jak vycházet s kolegou. Jsou zde od toho, aby Vám pomohli. Mohou Vám například zadat úkoly, abyste nemuseli komunikovat s kolegou, se kterým nevycházíte.
Zapamatujte si, že práce je práce a jestliže nemilujte každou její součást, neznamená to, že je to špatná práce. Znamená to, že žijete naprosto normální život.
Přečtěte si další zajímavé články