4 tipy, jak využívat technologie při náboru zaměstnanců

Technologie - dobrý sluha, ale zlý pán? Nábor a výběr zaměstnanců si dnes bez pomoci technologií pravděpodobně nedovedeme představit. Jak si to co nejvíce usnadnit a přitom nepropadnout zcela "technokratickému" přístupu?

...
EDU.YS
1. ledna 2025 16:35
4 tipy, jak využívat technologie při náboru zaměstnanců

1. Využívejte sociální sítě

Nábor zaměstnanců není jednorázový úkol, ale dlouhotrvající proces. Nebojte se do své strategie začleňovat nové trendy! Díky sociálním médiím je možné nalézat kandidáty snáze než dříve. Sociální sítě fungují jako skvělý nástroj, jak komunikovat s potenciálními kandidáty. Práce nekončí tím, že pracovní nabídku nasdílíte na facebook či twitter; sociální sítě jsou ale skvělé platformy na to, jak můžete s budoucími zaměstnanci komunikovat a budovat značku, která vás v očích kandidátů odliší od jiných zaměstnavatelů. Vystupujte jako firma, která dbá o své zaměstnance a s jejímiž hodnotami se šikovní uchazeči o práci budou moci ztotožnit. Když si budou vybírat, jestli pracovat pro vás, či pro konkurence, zvolí vás.
 

2. Zpřístupněte mobilní aplikaci

Stále více kandidátů využívá pro shánění práce mobilní telefony. Statistiky hovoří silně ve prospěch těchto technologií.,Má-li k zaměstnavatel k dispozici mobilní zobrazení stránek, celých 61% procent kandidátů na něj nahlíží pozitivněji. ezi společnostmi, které nabízejí kandidátům možnost hlásit se pomocí mobilní aplikace. Téměř jedna z deseti společností vyzpovídaná magazínem Bussiness Journal uvedla, že téměr polovina reakcí přichází skrze mobilní aplikace. Prvním krokem k úspěnému využití těchto technologií je zpřístupnit kariérní sekci vašich webových stránek pro mobily. Vhodným doplňkem je zakomponování aplikace, skrze kterou se kandidáti mohou jednoduše přihlásit přímo přes mobilní telefon. Díky systému, který bude uživatelsky přátelský, nepřijdete o žádné potenciální kandidáty.


 

3. Dejte šanci méně dostupným kandidátům-povídejte si online

 

  • Implementování moderních technologií vám zlepší image firmy v očích kandidátů. Je kandidát z dálky či je zaměstnaný, takže nemůže přijít na pohovor? Nebojte se seznámit s kandidátem online. Osobní pohovor můžete nahradit rozhovorem přes Skype. Chcete-li zapůsobit na kandidáty progresivnějším řešením, zvolte videopohovory. Jsou časově efektivnější než Skype, protože není třeba slaďovaat časové možnosti  tak, jako v případě Skypeu-kandidát jednoduše nahraje na webkameru své odpovědi na předem daný set otázek a vy si pustíte nahrávku tehdy, kdy se vám to hodí. Toto řešení je ceněné zejména pro oboustrannou časovou afektivitu a eliminaci faktoru, že kandidát nebo recruiter nebudou mít zrovna šťastný den. Máte jistotu, že všichni kandidáti dostanou stejné otázky a mají možnost na ně odpovědět tehdy, když se cítí nejlépe. Zatímco výhodou Skypu je možnost s kandidátem interagovat, výhodou videopohovorů je jejich vysoká pohodlnost a úspora času a peněz pro obě strany. Pamatujte, že technologický pokrok nemá vytlačit lidský faktor, ale má vaši práci usnadnit. O tom, s kým se budete chtít potkat znovu, rozhodujete vy.



4. Zůstaňte lidští

 

  • Usnadněte si proces náboru využíváním nových technologických možností, nezapomínejte však na to, že chcete udržet pozornost lidských bytostí. Mezi nejúspěšnější strategie patří ty, které využívají bázi běžné komunikace. Co potenciální kandidáty zajímá, o čem mají co říci? Co naopak chcete sdělit vy jim? Přemýšlejte, jak vám mohou technologie pomoci k tomu, abyste se pro kandidáty stali firmou s lidskou tváří.

Další články

Přečtěte si další zajímavé články